Friday, August 8, 2008

tahyul


Aku timbang masa pergi farmasi itu hari. Naik lagi. Dekat 60 kilo kalau berpandukan mesin timbang jahanam tu. 60 kilo??? Perut aku dah mula boroi di skala kecil, tp kulit bawah dagu tak la berlipat-lipat.hahaha.dan perasaan malu tak tentu hala mula memuncak. Dahla aku ni tak rupawan.

Masa pinggang aku 28 inci dulu, perut aku tak macam ni. Berketak-ketak six pack. Sasa. Kau tanya pulak apa rutin aku masa tu? baik jgn tanya..Aku lupa..

Masa tu berat aku tak sampai 46 kilo. Mengalahkan berat budak pompuan sebaya aku. Aku riki secara diam berat diorang dalam report kad. Compare. Beza dekat 5 kilo. Masa rehat, stail makan diorang ialah nasi lemak separuh, mee goreng separuh. Wajib. Pastu makan kek lima kupang, milo ais bibik kantin, cokelat Cadbury beli kat seven E lagi. Haaa....

....

Aku saspek skala mesin timbang tu dah lari. Taukey farmasi tu bongok sangat, tak reti reti nak tukar baru.

Kalau tanya member member aku lagilah, semua tuduh berat dosa. Takde langsung jawapan yang menyedapkan telinga.

Cuba kira, kalau sehari aku produce sebakul dosa bersamaan 2 kilo (dulu double, 4 kilo lebih). Tolak makan berak semua, ada kemungkinan teori aku ni betul. Aku tak salahkan mapley kedai hujung sana buat kari sedap sedap sampai menjilat jari. Aku tak salahkan jugak makanan segera yang selalu tayang kat tv sana. Yang aku tau, kalau dah makannya sedap, aku beli. Takde duit lain cerita.

Awek aku selalu pesan "Makanlah banyak sikit, badan serupa papan. Tak macam lelaki langsung."

Ceh! Dia tak tau yang aku ni tulang besi urat dawai.

1 comment:

Anonymous said...

awek fad tu terpedaya je ngan kesopanan fad tu.... mau nye tak... order kedai makan, nak2 kalo org belanja... mintak sampai 2 pinggan... mengketedarah namanya!